Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Rekenen --- Didactiek. --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- breuken --- cijferen --- getallenleer --- kalender --- kloklezen --- meetkunde --- procenten --- rekenen --- rekenspelen --- schattend rekenen --- tafels --- Vrije School --- 475.55 --- Wiskunde : didactiek
Choose an application
IJsbeer Lars helpt de met olie besmeurde papegaaiduiker Joeri om zijn vleugels schoon te maken. Tijdens een tocht in een luchtballon lukt het Joeri weer om te vliegen. Prentenboek met paginagrote kleurenillustraties in zachte tinten. Vanaf ca. 4 jaar.
Luchtballonnen --- Luchtballons --- Noordpool --- Vliegen (werkwoord) --- Helpen --- Verkeer --- Milieuverontreiniging --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Cijferen --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- cijferen --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.53 --- wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- Cijferen ; basisonderwijs --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.4 --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Metend rekenen --- Algoritmen --- Vraagstukken --- Meetkunde --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- Algoritme --- Vraagstuk (wiskunde)
Choose an application
Dit boek is een vervolg op 'Jonge kinderen leren rekenen'. Het beschrijft het leerproces dat kinderen in de groepen 5 t/m 8 op de basisschool doorlopen. Geleidelijk aan maken zij zich verschillende rekenvormen eigen : hoofdrekenen, kolomsgewijs rekenen en cijferen, schattend rekenen en het rekenen met de rekenmachine, dit alles gebaseerd op een brede getallenkennis.
Wiskunde --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Schattend rekenen --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Rekenmachines --- Rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- rekenen --- #PBIB:2002.1 --- 475.4 --- Cijferen --- Getallen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- basisonderwijs --- bovenbouw --- cijferen --- getallen --- getalrelaties --- hoofdrekenen --- rekenmachine --- schattend rekenen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Leerdoelen --- Contains audio-visual material --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- getallenleer --- Leerlijn --- Doelstelling --- Rekenmachine
Choose an application
Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- wiskunde --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 475.4 --- aanvankelijk rekenen --- didactiek --- rekenproblemen --- 464.2 --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Delen(Bewerkingen) --- Geld --- Getalbegrip --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Klok lezen --- Optellen(Bewerkingen) --- Orthopedagogie --- Procenten --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Verhoudingen (wiskunde) --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- Bewerkingen ; basisonderwijs --- Cijferen ; basisonderwijs --- Hoofdrekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; didactiek --- Tellen ; basisonderwijs --- leermoeilijkheden --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Kinderen met rekenproblemen --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Rekenmannetjes --- Vermenigvuldigen --- Delen --- Breuken (wiskunde) --- Decimale getallen --- Tijd --- Metend rekenen --- Delen (wiskunde) --- Breuk (wiskunde) --- Procent --- Verhouding (wiskunde) --- Decimaal getal
Choose an application
Leerkrachten die in de basisschool de eerste inzichten in het rekenen moeten bijbrengen, zouden best een goed zicht hebben op het hele rekenleerproces, voor de hele basisschool. Het volstaat daarvoor niet nauwkeurig een methode te volgen. Een duidelijk inzicht in het procesmatige van het rekenleerproces, zoals zich dat ontwikkelt bij jonge kinderen, is onontbeerlijk. In Kinderen rekenen wordt dat globale proces beschreven.Dit leerproces vangt reeds aan op kleuterleeftijd en moet stap voor stap opgebouwd worden. Het mag geen willekeurige opeenvolging zijn van geïsoleerde leerstappen. Integendeel, het moet een continu leerproces zijn, waarin de leerkracht rekening kan houden met het niveau dat de leerlingen bereikt hebben.Leerkrachten stoten ook daarbij meer en meer op rekenachterstanden bij leerlingen. Ze zoeken dan ook naar achtergrondinformatie om de effectiviteit van hun rekenlessen te verhogen. Deze informatie kunnen zij in dit boek vinden. Leerlingen die extra zorg behoeven, kunnen dan maximaal aan hun trekken komen. Een goede rekendidactiek is immers essentieel voor de uitbouw van een preventief zorgbeleid in de basisschool
Basisonderwijs. --- lager onderwijs --- Didactics of mathematics --- didactiek --- Didactics of primary education --- wiskunde --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- wiskundige initiatie --- Wiskunde --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- rekendidactiek --- rekenen --- 475.4 --- Aanvankelijk rekenen --- Basisonderwijs --- Bewerkingen --- Breuken (wiskunde) --- Cijferen --- Decimale getallen --- Getalbegrip --- Getallen --- Rekenproblemen --- Voorbereidend rekenen --- rekenen (ler) --- rekenproblemen (ler) --- 475.55 --- Rekendidactiek --- Wiskunde: didactiek lagere school --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: Dyscalculie) --- (zie ook: realistische wiskunde)
Choose an application
Deel 1: Basale gecijferdheid Deel 2: Professionele gecijferdheid Oplossingen Deel 1: Basale gecijferdheid Oplossingen Deel 2: Professionele gecijferdheid
Basisonderwijs --- Rekenen --- Didactiek. --- rekenvaardigheden --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- Teacher education. Teacher's profession --- 475.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Gecijferdheid --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Wiskunde --- Aftrekken --- Breuken --- Cijferen --- Delen --- Grafieken --- Hoofdrekenen --- Kommagetallen --- Meetkunde --- Meten --- Optellen --- Procenten --- Rekenmachine --- Rekenvaardigheid --- Schatten --- Vermenigvuldigen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde; ba.o --- Didactiek --- lerarenopleiding --- wiskundige initiatie --- rekenen --- lager onderwijs
Choose an application
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- didactiek --- hoofdbewerkingen --- wiskunde --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Cijferen ; basisonderwijs --- Getallenkennis ; basisonderwijs --- Hoofdrekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- wiskunde didactiek
Choose an application
Deze publicatie behandelt het rekenen tot honderd. Vanuit het perspectief van de zorgverbreding zijn de rekenbasisvaardigheden uiterst belangrijk. Het falen of slagen van het verdere rekenen hangt ervan af. Dit leerdomein geniet dan ook de bijzondere belangstelling van (ortho)didactici, leerpsychologen, CLB-medewerkers, taakleerkrachten én op de eerste plaats van leerkrachten. Het is merkwaardig genoeg ook het wiskundedomein waarover de meest uiteenlopende opvattingen en praktijken bestaan.
Wiskunde --- Zorgverbreding. --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- zorgverbreding --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- didactiek --- Didactics of primary education --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Zorgverbreding --- 475.4 --- Cijferen --- Getalbeeld --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Kwadraatbeeld --- Rekenen --- Rekenen-optellen/aftrekken --- Rekenen-splitsen --- Rekenen-stipsommen --- Vraagstukken --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- Basisonderwijs --- Didactiek --- 475.53 --- Wiskunde: didactiek lagee school --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Rekenstoornissen --- Logopedie --- Lager onderwijs --- Rekenstoornis
Choose an application
De kern van het boek bestaat uit 150 opgaven voor midden- en bovenbouw, die samen grotendeels de leerstof vertegenwoordigen. Ook een hoofdstuk met schoolse en niet-schoolse oefensituaties en met gevarieerde oefenstof. Elke opgave is voorzien van een 'reflectieve oplossing' (welke gedachtengang werd toegepast?). Geschikt voor zelfstudie.
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Rekenen --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- Cijferen ; basisonderwijs --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Gecijferdheid --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Wiskunde: didactiek lagere school --- Didactiek --- Leraren --- Zelfstudie --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Getallenkennis ; basisonderwijs --- Hoofdrekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; basisonderwijs --- 475.55 --- wiskunde: didactiek lagere school --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|